aktuálně
Pátek, 29 března, 2024

EU dala Googlu 2 měsíce, aby zlepšil výsledky při vyhledávání letů a hotelů

Google má dva měsíce na to, aby zlepšil způsob prezentace výsledků vyhledávání letů a hotelů, uvedla Evropská komise (EK) a národní regulační orgány na ochranu spotřebitelů. Americká společnost rovněž musí vysvětlit, jak tyto výsledky vyhledávání řadí. Googlu, který je divizí koncernu abeceda, v opačném případě hrozí v EU sankce.

Nejpopulárnější vyhledávač na světě dlouhodobě po celém světě čelí vyšetřováním svých praktik ze strany antimonopolních úřadů a skupin na ochranu práv spotřebitelů. Výsledkem již byly v některých případech vysoké pokuty. Aktuálně stížnosti se týkají cen služeb Google Flights a Google Hotels.

Konečné ceny mají podle EK a evropských svazů na ochranu spotřebitelů zahrnovat poplatky a daně, které se pak mohou předem vypočítat, a referenční ceny používané pro výpočet propagovaných slev musí být jasně identifikovatelné. „Spotřebitelé v EU nesmí být uváděni v omyl, když plánují své dovolené prostřednictvím vyhledávačů,“ uvedl komisař EK pro spravedlnost Didier Reynders. Dodal, že EK musí zajistit, aby spotřebitelé mohli přijímat svá rozhodnutí na základě transparentních a objektivních informací.

EK a spotřebitelské svazy rovněž požadují od Google, aby změnil standardní pravidla užívání svého obchodu Google Store, protože některé případy ukázaly, že obchodníci mají více prací než zákazníci.

„Vítáme tento dialog a úzce spolupracujeme se svazy na ochranu spotřebitelů a Evropskou komisí, abychom viděli, jak můžeme udělat zlepšení, které budou dobré pro naše uživatele a ještě zvýší transparentnost,“ uvedl Google ve svém prohlášení.

Related Posts

Comments

PR článek

Nejnovější články